« Takaisin
Virkkunen: Sadut ja satukuvat
Unitietoisuuden suojaavaa vyöhykettä lapsen ja nykyisen ulkomaailman välillä on tietoisesti hoidettava. Sitä on ravittava niin, että lapsi tästä univerhosta voi imeä itseensä voimat, joita hän tarvitsee voidakseen aikanaan vahvana kohdata paljaan ja kovan ulkomaailman - sen sijaan, että jatkaisimme nykyistä menettelyä, joka käytännöllisesti katsoen nylkee lapselta tätä suojaavat sikiövaipat.
Ellei lapsen kasvattaja tunne ajattoman taiteilijan kykyä itsessään, hänen on syytä ottaa apua sieltä mistä sitä saa, ihmiskunnan alkuperäisestä, luonnontuoreesta unesta. Myytit, tarinat, sadut antavat elinvoimaista sisältöä lapsen unelle, muovaavaa, viisasta, lämmintä."
Mikä on kuvaelämys, mitä steinerkoulun kuvaopetus? Mistä sadut kertovat, elääkö meissäkin kenties vielä saduntekijää? Mitä on hyvä tietää, kun kertoo lapselle satua? - 'Sadut ja satukuvat' auttaa ymmärtämään varhaiskouluikäisen sielunelämää ja sen tarpeita - ehkä hiukan omaammekin siinä sivussa.
Ellei lapsen kasvattaja tunne ajattoman taiteilijan kykyä itsessään, hänen on syytä ottaa apua sieltä mistä sitä saa, ihmiskunnan alkuperäisestä, luonnontuoreesta unesta. Myytit, tarinat, sadut antavat elinvoimaista sisältöä lapsen unelle, muovaavaa, viisasta, lämmintä."
Mikä on kuvaelämys, mitä steinerkoulun kuvaopetus? Mistä sadut kertovat, elääkö meissäkin kenties vielä saduntekijää? Mitä on hyvä tietää, kun kertoo lapselle satua? - 'Sadut ja satukuvat' auttaa ymmärtämään varhaiskouluikäisen sielunelämää ja sen tarpeita - ehkä hiukan omaammekin siinä sivussa.
Tuote: k1672
Hinta:6.00 €